5 redenen om je bedrijf te laten beoordelen op Quantibus

Je laten beoordelen is altijd een beetje spannend. Je stelt je als bedrijf kwetsbaar op en voelt je veelal overgeleverd aan de gratie van de opdrachtgever die hopelijk een positieve beoordeling achter laat. Dit zorgt ervoor dat er binnen de bouw nog nauwelijks iets met klanttevredenheidsonderzoek wordt gedaan, laat staan met het publiceren van beoordelingen op een open en transparant platform als Quantibus. Zonde! Want hiermee laten veel bedrijven enorme kansen liggen.

 

 

Speel jij met de gedachte om meer te doen met de feedback van je opdrachtgevers? Laat je dan overtuigen door onderstaande redenen en start vandaag nog.

 

Voordeel 1: Je overtuigt gemakkelijker nieuwe opdrachtgevers

Er is geen betere reclame, dan reclame die voor je wordt gemaakt. Niet voor niets wordt weleens gezegd: zelf zeggen hoe goed je bent is opscheppen, maar iemand anders die vertelt hoe goed jij bent is bewijs. Geef je tevreden klanten een onafhankelijk, openbaar en transparant podium en maak hen de ambassadeurs waarmee je nieuwe opdrachtgevers overtuigt van jouw kwaliteiten.

 

Voordeel 2: Je wordt beter gevonden

Veel mensen weten het niet, maar online reviews zorgen ervoor dat jouw bedrijf beter gevonden wordt in online zoekmachines. En nee, daar hoef je geen honderden reviews voor te hebben. Eerlijk is eerlijk, één review op je profiel zet nog geen zoden aan de dijk, maar al vanaf 10 reviews wordt jouw bedrijfsprofiel al belangrijker voor Google. Je bedrijf verschijnt eerder (dus hoger) in de zoekmachines met als resultaat nog meer traffic naar je website. Tel daar het aantal bezoekers van je bedrijfsprofiel op Quantibus bij op en je begrijpt dat je hiermee nog sneller nog meer bezoekers krijgt.

 

Voordeel 3: Je onderscheid je beter, je haalt meer omzet en hogere marges

Waar zit het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf? Misschien lever je producten van hogere kwaliteit. Misschien ben je een stuk voordeliger. Of misschien lever jij wel ongekend goede service. Waarschijnlijk heb je dit voor jezelf duidelijk op je netvlies, maar weet jij je daarmee in de ogen van de klant wel te onderscheiden?

 

Als een klant geen duidelijk onderscheid kan maken tussen verschillende partijen, wordt de prijs leidend. En binnen de bouw is dat vaak het geval met als gevolg lage marges. Maar weet je je wél te onderscheiden en kun jij vooraf bewijzen dat je aan de verwachtingen zult voldoen (zie punt 1) dan zijn klanten meer dan bereid om met jou in zee te gaan. Sterker nog ze zullen zelfs bereid zijn om méér te betalen voor jouw producten en diensten. Als klant ben je in dat geval namelijk verzekerd van het feit dat je kiest voor kwaliteit.

 

Voordeel 4: Je ontvangt waardevolle feedback

Door je opdrachtgevers te vragen om een beoordeling, ontvang je doorlopend waardevolle feedback. Deze feedback geeft je direct inzicht in wat er goed gaat en wat beter kan waardoor je doorlopend je producten en diensten kunt verbeteren.

 

Voordeel 5: Je motiveert je collega’s

En ‘last but not least’ heeft een goede score op Quantibus ook een positief effect op je interne organisatie. Een goede score op Quantibus geeft namelijk niet alleen een belangrijk beeld aan nieuwe opdrachtgevers, maar ook aan je collega’s. Als het goed gaat met je bedrijf, zullen collega’s trots zijn op de door hun geleverde prestaties. Het plezier in het werk neemt daardoor toe waardoor men beter blijft presteren. Dit leidt vanzelfsprekend tot (meer) tevreden klanten. Een absolute win-win situatie dus!

 

© Copyright 2019 Quantibus. Alle rechten voorbehouden. Gebruiksregels